ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W TURKU
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/2022

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Psycholog

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku

Wymiar etatu: pełny etat

Ilość etatów: 1

Wydział: Dział ds.pieczy zastępczej

Data udostępnienia: 2022-08-22

Ogłoszono dnia: 2022-08-22

Termin składania dokumentów: 2022-09-06 15:30:00

Nr ogłoszenia: 1/2022

Zlecający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie, obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub  innego państwa, którego obywatelowi na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego winny posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. posiada wykształcenie wyższe na kierunku psychologia.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. znajomość przepisów prawa przynajmniej w zakresie następujących aktów prawnych (wg stanu prawnego obowiązującego w dniu rozmowy kwalifikacyjnej):
  1. ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  2. ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
  3. ustawa z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
  4. ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
  5. ustawa z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
  1. udokumentowane 2 – letnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym,
  2. udokumentowany staż pracy na stanowisku psychologa,
  3. kursy i szkolenia z zakresu interwencji kryzysowej,
  4. kursy i szkolenia z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.,
  5. dyspozycyjność i mobilność (prawo jazdy kat. B).

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Zapewnienie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, w tym rodzinnego, które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego.
  2. Udzielanie pomocy i wsparcia rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
    w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
  3. Udzielanie pomocy i wsparcia osobom niepełnosprawnym z terenu powiatu tureckiego.
  4. Udział w dokonywaniu okresowej oceny rodziny zastępczej i prowadzącego rodzinny dom dziecka oraz oceny sytuacji dziecka przebywającego w pieczy zastępczej.
  5. Przeprowadzanie badań psychologicznych rodzinom zastępczym i osobom prowadzącym rodzinny dom dziecka.
  6. Kwalifikowanie kandydatów na rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka.
  7. Dokonywanie diagnozy psychofizycznej dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej.
  8. Prowadzenie konsultacji, poradnictwa i terapii z osobami sprawującymi pieczę zastępczą i ich dziećmi oraz z dziećmi przebywającymi w rodzinach zastępczych i pełnoletnimi wychowankami pieczy zastępczej.
  9. Prowadzenie szkoleń dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka, rodzin pomocowych, dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego.
  10. Udzielanie konsultacji specjalistycznych pracownikom Działu ds. pieczy zastępczej w celu wsparcia środowiska rodzinnego.
  11. Praca w środowisku rodzin zastępczych i rodzinnego domu dziecka.
  12. Inicjowanie nowych działań w zakresie rodzinnej pieczy zastępczej.
  13. Opiniowanie i orzekanie w sprawach wymagających stanowiska psychologa, a w szczególności:
  1. zasadności przysposobienia dziecka,
  2. kontaktach dziecka z rodziną biologiczną i wpływie tych kontaktów na dziecko,
  3. zasadności przysposobienia związanego ze zmianą miejsca zamieszkania dziecka na miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej mającej na celu stwierdzenie,
    że przysposobienie to leży w jego najlepszym interesie,
  4. zasadności wspólnego umieszczenia rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej,
  5. możliwości nieumieszczenia wspólnie rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej
    z powodu nieznalezienia kandydata do przysposobienia rodzeństwa,
  6. przedłużeniu okresu pobytu dziecka w rodzinie zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego,
  7. czasowym, za zgodą sądu, sprawowaniu pieczy zastępczej przez rodzinę zastępczą oraz prowadzącego rodzinnym dom dziecka nad dzieckiem poza terytorium Rzeczy pospolitej Polskiej, na wniosek Starosty.
  1. Wyjazdy interwencyjne oraz asysta przy umieszczaniu dzieci w pieczy zastępczej oraz podczas kontaktów z rodziną biologiczną.
  2. Udział w opracowywaniu i realizacji 3 – letniego powiatowego programu rozwoju pieczy zastępczej.
  3. Podejmowanie wszechstronnej współpracy z sądem, szkołami, ośrodkami pomocy społecznej oraz
    z innymi instytucji działającymi w systemie opieki nad dzieckiem i rodziną.
  4. Prowadzenie korespondencji zgodnie z realizowanymi zadaniami.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Podstawa nawiązania stosunku pracy – umowa o pracę.
  2. Wymiar czasu pracy: pełny.
  3. Praca w pomieszczeniu przy stanowisku komputerowym.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

poniżej 6 %

V. Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – według wzoru – podpisany.
  2. Życiorys zawodowy (CV) – podpisany.
  3. Kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz spełnienie dodatkowych wymagań.
  5. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego) – podpisane.
 
  1. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane.
  2. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04), ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r.
    o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 530). 
 
W toku procedury naboru w przypadku wątpliwości komisja rekrutacyjna może żądać na od kandydata oryginałów dokumentów.
 
W przypadku zatrudnienia, kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-09-06 15:30:00
b. Sposób:
Dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 6 września 2022r. do godz. 15:30 w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek – Sekretariat (pokój nr 2)
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Psycholog w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Turku”.
Przez termin składania dokumentów należy rozumieć termin ich wpływu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Turku.   
c. Miejsce:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek – Sekretariat (pokój nr 2)

VII. Informacje dodatkowe:

  1. Nabór będzie przeprowadzony w dwóch etapach:
  1. otwarcie i sprawdzenie warunków formalnych złożonych ofert,
  2. rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu naboru; kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie o godzinie rozpoczęcia rozmowy kwalifikacyjnej. 
  1. Aplikacje, które wpłyną po określonym wyżej terminie, a także nie spełniające wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
  2. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR w Turku www.pcpr.turek.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej
    w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Turku.
  3. Złożone oferty można odebrać w pokoju nr 1 w terminie jednego miesiąca, po zakończonej procedurze naboru. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną po tym czasie protokolarnie zniszczone.
  4. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyny, na każdym jego etapie.
  5. Dodatkowych informacji można uzyskać pod numerem tel. 63 / 280 – 11 – 37 w godz. 8:00 – 15:00.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku
z siedzibą przy ulicy Łąkowej 1, 62 – 700 Turek.
Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pani Małgorzata Wojtczak, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: m.wojtczak@pcpr.turek.pl, telefonicznie: +48 63 280 – 11 – 37 lub pisemnie na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek.
  1. Dane osobowe są przetwarzane w związku ze złożoną ofertą dotyczącą naboru na wolne stanowisko pracy.
  2. Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest Ustawa z dnia 21 listopada 2008r.
    o pracownikach samorządowych, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy.
  3. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa.
 
  1. Dane osobowe będą przechowywane:
    1. do zakończenia procesu rekrutacji po czym zostaną zniszczone w przypadku nie przyjęcia kandydata do pracy albo,
    2. w przypadku zatrudnienia przez okres 10 lat (art. 51u ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983r.
      o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 217 ze zm.)
      po ustaniu zatrudnienia.
  2. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  3. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
  4. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. Podanie powyższych danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może być podstawą do odrzucenia oferty.
  6. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem.
  7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony